7. 5. 2025 /

Dva roky Utimy: Příběh růstu a méně je více

Jakub Kubišta
Jakub KubištaFounder & CEO
Dva roky Utimy: Příběh růstu a méně je více

Dva roky Utimy: Méně je víc, když děláš srdcem

Když jsme zakládali Utimu, neměli jsme ambici budovat obrovský software house. Chtěli jsme prostě dělat zajímavé věci s chytrými lidmi a tvořit software, na který můžeme být hrdí. Dnes, po dvou letech, máme na čítadle obrat přes 10 milionů Kč, ale hlavně silný tým, produkty, které mají smysl, a partnerství, která přesahují smlouvy.

Oslava po našem

Na oslavy si nepotrpíme. Kanceláře plné balónků, korporátní slavnostní proslovy, plácání po zádech a upít se do bezvědomí nás moc nebere. Náš styl je jiný. Výročí jsme oslavili grilovačkou u nás doma. S klienty, partnery, kolegy i jejich blízkými. Bez formálností, zato s o to větší otevřeností a upřímností. Protože právě tyhle hodnoty tvoří DNA Utimy.

Lekce, které si odnášíme

Rok číslo dva nás naučil spoustu věcí. Tou nejvíce rezonující je: Méně je víc.

  • Raději méně projektů, ale takových, které nás baví a dávají smysl.
  • Raději méně činností, ale věnovat jim plnou pozornost.
  • Raději méně lidí, ale těch nejlepších, kteří sdílejí hodnoty a umí se učit a růst.

Příběh Vaška: z podpory do QA

IMG_4724.jpg

Nejvíc nás těší, když vidíme růst u lidí kolem nás. Vašek je toho nejlepším příkladem. Poznali jsme se, když pracoval na zákaznické podpoře u Czech Airlines. O software developmentu tehdy nevěděl nic. Spolu s našimi partnery z CodeBiters jsme mu pomohli osvojit si základy QA.

Dnes:

  • zajišťuje kvalitu vývoje,
  • samostatně tvoří testy v Cypressu,
  • automatizuje procesy pomocí Make.com,
  • vyzná se v LLM modelech a aktivně se vzdělává.

Je to pro nás srdcový příběh. Ne proto, že by byl jeden člověk důležitější než jiný. Ale proto, že ukazuje, že když chceš a máš kolem sebe lidi, co tě podporují, dá se vyrůst do zcela nového oboru.

Kanbu.ai: náš první spin-off

Rok #2 byl taky rokem, kdy se zrodilo něco nového. Kanbu.ai.

Z původních požadavků od B2B zákazníků na AI chatbot, na které jsme původně reagovali doporučením existujících řešení, vznikl samostatný produktový tým, značka, obchodní model i klientská základna.

Kanbu.ai se osvědčilo na trhu a před námi je další velká výzva: škálování. O tom se ale brzy dozvíš.


Děkujeme všem, kdo jste s námi. A těšíme se, co přinese rok třetí.

aistartupsoftware na mírupříběh
Sdílet na: